Wednesday, May 28, 2008

PEMIMPIN PEMUSNAH

..komen dalam Che Det..
Hari ini kerajaan beraja di Nepal akan terhapus. Dihapuskan atas nama demokrasi. Perlembagaan negara dipinda. Tidak mustahil ini boleh berlaku di Malaysia. Tanda-tanda sudah dilihat. Raja-raja Melayu dipersenda oleh orang Melayu dan bukan Melayu. Kerajaan pusat yang ada sudah hilang dua pertiga majoriti. Tidak dapat dibayangkan apa akan berlaku dalam pilihanraya umum ke 13?

...petikan dari CheDet...
(..Dan yang buruk sekali ialah kemungkinan Barisan Nasional kalah diperingkat Pusat. Apabila hilang kuasa diperingkat pusat, kehilangan kuasa ke atas kewangan negara, ke atas dasar-dasar negara, pentadbiran negara dan lain-lain kekuatan yang datang bersama dengan pemerintahan peringkat pusat, Barisan Nasional dan UMNO tidak mungkin lagi memperolehi kuasa di negara tercinta ini. Inilah musibah yang dijanjikan oleh pengekalan kepimpinan Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi. Segala keistimewaan Bumiputra dan Melayu akan terancam dan mungkin hilang terus, walau apa pun janji oleh pihak lain.


...petikan dari berita...
New Nepal assembly sworn in, set to abolish monarchy

KATHMANDU (AFP) — A newly elected and Maoist-dominated assembly that will rewrite Nepal's constitution was sworn in Tuesday, setting the stage for the imminent abolition of the Himalayan nation's monarchy.
Political leaders said the assembly will dissolve the monarchy and sack the unpopular King Gyanendra, who ascended to the throne seven years ago after a palace massacre, when it holds its first session on Wednesday…..

No comments: